neděle 18. května 2014

pampe-liška


a jiné krásné divoké byliny a plevele si na naší zahradě spokojeně lebedí. Žádné víkendové nájezdy úžasných motorových sekacích strojů jim nehrozí. 
Ono když je zahrada vytvarovaná pro kozy a kamzíky, tak na ladné popojíždění můžete zapomenout...a tak to tu roste a roste a sečeme postaru třikrát za sezónu. 


Ještě minulý týden bylo u nás žluto od pampelišek, už není...žluté květy jsou báječná surovina na med/sirup. Pokud máte zavařovací úchylku jako já, tak určitě znáte a děláte:-)
Dělám i bezový, ten nám voní více, ale tenhle je taky dobrý. Recepis je třeba tady, ale já to dávám většinou od oka...přiměřeně.


5 komentářů:

  1. Zavařovací úchylka ... já chci taky! Med z pampelišek jsem musela povinně jíst jako malá, což na mně zanechalo trvalé následky, takže dnes si z nich viji pouze věnečky na hlavu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby to nějako šlo, tak bych ti kousek té úchylky poslala, je to zábava a celá rodina tě za to miluje. U nás se nic nejí povinně...spíš naopak, kdo nejí, je vítán, ono totiž furt je všeho málo:-)

      Vymazat
  2. 1a 1/2kg cukru na tak málo vody? Tak to asi moc zdravé nebude...
    Jako dítěti mi tento cumel taky dávali povinně:).... Nicméně fotky jsou moc pěkné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, díky a díky za zdravou připomínku...ono se říká, že cukr zdravý není...ale trošku málo ho tělo přece potřebuje, takže je to spíš o množství. A tenhle cumel se dávkuje po kapkách a hlavně dobrovolně, pak je to v poho:-)

      Vymazat
  3. Mňam pampeliškový med jsem vloni taky dělala :) Zajímal by mě recept na ten bezový ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře.